Yargılarımızı ve beklentilerimizi bırakmış olsak kırılganlığımız mutlak azalırdı hatta belki de bu hissin izini unuturduk. Bu zamanda instagram dürtüsü hakim olmuşken övgü istemeyi, gün içi kısa kesitlerimizi beğendirmek isteyerek ortaya atışımızı, yeni sezon koleksiyonlarını takip etmeden küçülerek yok’a ilermek mümkün müdür artık doğadan kopuk yalnız yaşadığımız toplum denilen bağlı insan ilişkileri düzeninde. Hadi sadece minimale getirmek istesek bize izni olur mu düzenin? Özgür olur muyuz? İş odaklı makine insan zorunludur görevini yapmaya en çekirdek ihtiyaçlarının sadece bir ya da ikisinin sahibi olabilmek için. Stoacı halktan olmayı önü görünmez geleceğimize ekleyebilir miyiz? Roma hukuku temelimiz olsa: Dürüst yaşa, kimseyi incitme, herkese hakkını ver; bayılırdık dirlikten, dinginlikten. Toplum, birey, evren üçlüsü yanında ahlak ilkeleri de kayıp. Şimdilerde us nedir o zaman?
F.