DİKKAT SPOILER İÇERİR!
"Bazı insanlar,neden ve hangi hakka dayanarak başka insanları hapse atıyorlar,sürgüne gönderiyorlar,kamçılıyorlar ve öldürüyorlar?Oysa kendileri de tıpkı işkence ettikleri,kamçıladıkları,öldürdükleri insanlar gibiler."Bu kitap bana yeni fikirler edinme şansı verdi.Kitabın dili ve üslubu ağır değil.Kitabın ana fikirleri:Bir insan hangi hakla başkasını hapse atabilir?Toprak alını satılabilen bir mülk olmalı mıdır?
Kitapta ilk başta zengin bir prens olan Prens Nehlüdov'un mahkemede jüri iken yıllar önce iğfal edip hamile bıraktığı Maslova'yı suçlu yerinde bulmasıdır.Bundan sonra kitabın ismi gibi içinde vicdanın "dirilişi" uyanır.Sonraları hapishanedeki insanların hayatlarını öğrenmesiyle devam eder.Kitap sıkıcı değil aksine okudukça okuyasınız geliyor.Kitap aslında bir olayı değil tipik bir Rus Edebiyatı klasiği gibi bir felsefeyi anlatıp olayı aslında ikinci planda bırakıyor.Yeni izlenimler edinmek için kesinlikle okumalısınız