Tam bir başucu kitabı.
Hasbelkader açın bir sayfasını ve okuyun.
Montaigne, kendini birilerine beğendirmek için değil, fikirlerini bir kâğıtta görmek, kendisine ayna tutmak için yazmış olmalıdır. Benim açımdan fikirlerinin %90'ı parlaktır; %10'luk kısmını ise kendinden önceki ve yaşadığı dönemden etkilenmesine veriyorum çünkü onu eleştirdiğim pek çok denemesi oldu.
O, bir şeyi icat etmekten çok icat edilenleri bize gösteriyor, hatırlatıyor yazılarıyla. Denemelerini yâni fikirlerini; Lucretius, Seneca, Horatius, Vergilius, Martialis, Gallus, Tasso gibi isimlerin özlü söz ve şiirleriyle süslemiş.
Kitap harika, okumalı...