"Biz Devrim yapacaktık, üniversiteden üç beş arkadaş. Evlendiler sonra onlar. Birisi, hanım kızar ben yapamam dedi. Ötekisi çocuğuna Devrim ismini koydu, ben yaptım dedi. Sistemin dişlisi oldular hepsi. Birisi sistemin Kalemi olmuş. Özel bir Kalem. Öteki müteahhitlik yapıyor. İşçi sınıfının nankör olduğundan dert yanıyor. O zaman anladım ki Zabıta Bey, Devrim; öyle yapılabilen bir şey değilmiş, kendiliğinden olurmuş Devrim."