Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ey iman edenler! Mü'minleri bırakıp da kâfirleri dost edinmeyin. Kendi aleyhinize Allah'a apaçık bir delil mi vermek istiyorsunuz? ﴾Nisa 144﴿ Tefsir Çeşitli vesilelerle tekrar edilen “müminleri bırakıp kâfirleri veli edinmeme, müminleri ihmal ederek kâfirleri dost tutmama” tâlimatı, müminlerle gayri müslimler arasındaki bütün iyi ilişkileri yasaklayan bir hüküm olarak anlaşılmamalıdır. “Müminleri bırakıp” kaydında ısrar edilmesi bu kaydın önemli olduğunu göstermektedir. Müminleri bırakmamak, onları birinci planda dost, veli, taraf saymak şartıyla gayri müslimler ile de, taraflar ve bütün insanlık için hayırlı olacak, faydalar sağlayacak, kötülükleri önleyecek ilişkiler kurmak, anlaşmalar yapmak ve dayanışmalarda bulunmak yasak değildir, hatta teşvik edilmiştir (Âl-i İmrân 3/28; Mümtehine 60/7-8). Müminleri bırakıp kâfirleri dost edinenler, onlarla düşüp kalkanlar, dinleri ve dindaşları aleyhine de olsa kâfir dostlarının yapıp ettiklerine ses çıkaramayanlar, kâfirlerin kendilerine hâkim olmasına itiraz etmeyenler; bütün bunları –ki hepsi “velâyet, veli edinme” kavramına dahildir– mecbur olmadıkları halde yapanlar, kâfirlere dünyada ve âhirette verilecek cezaya katılmaya lâyık ve müstehak olurlar. Allah vereceği cezaya –âdeti gereği– bu yapılanları gerekçe gösterir. Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 2 Sayfa: 168-169
Türkiye'de inanan-inanmayan ayrımı yoktur, olamaz. Bir ayrım varsa o da müslimler ve müminler ile müşrikler ve münkirler arasındaki ayrımdır. Müslümanlar olarak yaşadığımız ülkede gayri-müslim fikriyatın yanında sığıntı durumunda olmamız kendi niteliklerimizi hakkıyla temsil edemediğimizi gösterir. Bizlerin kendi anlayışını sarahaten ortaya koyabilen, koyamadığı zaman hiç ortaya çıkmayan türden kişiler olmamız yakışık alır.
İsmet Özel
İsmet Özel
Reklam
Bilge Kral Aliya'nın kaleminden: Kur'an'ı nasıl okumalıyız? Bilge Kral Aliya İzzetbegoviç, Kur'an'ı anlayarak okumanın ne kadar mühim olduğunu bizlere anlattığı yazısında "Daha önce özetlediğimiz bu neticelere ulaşmak ancak Kur'an'ı bir bütün olarak değerlendirmeye tabi tutarsak mümkündür; yoksa sadece bir cüzünü alarak değil. Bunun için ben
Hilâfet, müslümanlar ve gayri müslimler arasindaki işlerle ilgilidir. Kendi dininden olanlar ve olmayanlar arasindaki davalarda taraf tutarak kendi dindaşini tercih etmek, zulüm ve haksizlik yapmak söz konusu olabilir. Bundan dolayi Yüce Allah "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayirmasin! Âdil olun!"1475 buyurmuş-tur Isav-Imam maturidi ve maturidilik
Geri13
60 öğeden 46 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.