Yaygın sınır sorunlarından biri de, seçimlerimize sahip olmamak ve onların sorumluluğunu başkasına yüklemektir. Bir şeyi neden yaptığınızı veya yapmadığınızı açıklarken şu cümleleri ne kadar sık kullandığınızı düşünün, “Onun yüzünden öyle yapmam gerekti” veya “Bana bunu o yaptırdı.” … Şu gerçeği görmemiz gerekir: Nasıl hissedersek hissedelim, seçimlerimizi biz kontrol ederiz. Bu gerçeği idrak etmek “ isteksizce veya zorlanmış gibi” seçimlerde bulunmamızı engeller.