Acı, üzerine düşündüğün için acıdır. Bu fikri değiştirmek için iradenizin gücünü gösterin, onu bir kenara atın, şikayet etmeyi bırakın, işte o zaman acı ortadan kalkacaktır.
"İnsanlar şu anda olduğu gibi hastalanacak, yaşlanacak ve ölecekler. Şafak her ne kadar hayatınızı aydınlatsa da sonunda, bir tabutun içine konulup çukurun içine atılacaksınız."
" Bana neden kızgın olduğunuzu söyleyin."
" Beni neden burada tutuyorsunuz?"
"Hasta olduğunuz için."
" Evet, hastayım. Ama onlarca, yüzlerce deli insan özgürce dışarıda geziyor çünkü sizin cehaletinizin, onları sağlıklı olanlardan ayırt edecek kabileyeti yok. Neden ben ve bu zavallı insanlar burada günah keçisi olalım? Siz, sağlık görevlileri ve tüm bu sersem hastane çalışanları, ahlaki olarak her birimize karşı ölçülemez derecede aşağılıksınız. O zaman neden siz değil de biz buradayız? Mantık bunun neresinde?"