İnsanların sırf etnik veya millî kökenleri nedeniyle öldürülmesi, başka topraklara sürülmesi bu dönemde (20.yüzyılda, yani Kitlesel Göçler Çağında) sistematikleşti. 'Genocid' yani soykırım kavramı bu yüzyılın insanlığa hazırladığı en kötü sürprizlerden biriydi.