" Çok okunan gerek,
Çok gezmen,
Bolca kahkahaya yer açmam gerek.
Çok dinlemen, çok izlemen,
Kendini bilmen gerek.
Oldukça da yaz lütfen, vakit buldukça dök satırlara.
Büyümen gerek, vaktini kusursuz değerlendirip dolu dolu büyümen gerek."
Başaran insanlar, yenilgiyi tecrübelerini üst üste koyarak onu basamak gibi kullanır ve her yenilgiyi bir avantaj sayarlar; yılmadan yollarına devam ederler. Yenilgisinin panzehiri; azimdir. Azim, her zorluğu aşan bir iksirdir.