İstemem,eksik olsun!
Ne yapmak gerek peki? Sağlam bir arka mı bulmalıyım? Onu mu bellemeliyim? Bir ağaç gövdesine dolanan sarmaşık gibi Önünde eğilerek efendimiz sanmak mı? Bilek gücü yerine dolanla tırmanmak mı? İstemem! Herkesin yaptığı şeyleri mi yapmalıyım Le Bret? Sonradan görmelere övgüler mi yazmalıyım? Bir bakanın yüzünü güldürmek için biraz şaklabanlık edip, Taklalar mı atmalıyım? İstemem! Eksik olsun! Her sabah kahvaltıda kurbağa mı yemeli? Sabah akşam dolaşıp pabuç mu eskitmeli? Onun bunun önünde hep boyun mu eğmeli? İstemem! Eksik olsun böyle bir şöhret! Eksik olsun! Ciğeri beş para etmezlere mi “yetenekli” demeli? Eleştiriden mi çekinmeli? “Adım Mercuré dergisinde geçse” diye mi sayıklamalı? İstemem! İstemem! Eksik olsun! Korkmak, tükenmek, bitmek… Şiir yazacak yerde eşe dosta gitmek. Dilekçeler yazarak içini ortaya dökmek? İstemem! Eksik olsun! İstemem! Eksik olsun!
1000Kitap
Belkide gitmek gerek..
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ne yapmak gerek peki? Sağlam bir arka mı bulmalıyım? Onu mu bellemeliyim? Bir ağaç gövdesine dolanan sarmaşık gibi Önünde eğilerek efendimiz sanmak mı? Bilek gücü yerine dolanla tırmanmak mı? İstemem! Herkesin yaptığı şeyleri mi yapmalıyım Le Bret? Sonradan görmelere övgüler mi yazmalıyım? Bir bakanın yüzünü güldürmek için biraz şaklabanlık edip, Taklalar mı atmalıyım? İstemem! Eksik olsun! Her sabah kahvaltıda kurbağa mı yemeli? Sabah akşam dolaşıp pabuç mu eskitmeli? Onun bunun önünde hep boyun mu eğmeli? İstemem! Eksik olsun böyle bir şöhret! Eksik olsun! Ciğeri beş para etmezlere mi “yetenekli” demeli? Eleştiriden mi çekinmeli? “Adım Mercuré dergisinde geçse” diye mi sayıklamalı? İstemem! İstemem! Eksik olsun! Korkmak, tükenmek, bitmek… Şiir yazacak yerde eşe dosta gitmek. Dilekçeler yazarak içini ortaya dökmek? İstemem! Eksik olsun! İstemem! Eksik olsun!
BERGSON'UN KOZMOLOJİSİ (Evren Bilimi-Kevniyat)
Evet, hayatta aslolan hürriyettir. Hayatın tabiattaki eserlerini tekâmül yönü doğrultusunda takip ettiğimizde göreceğimiz şey, mekanizmin zincirlerinden kurtulma çabası olacaktır. Hayat, madde üzerinde fetihler kazandıkça giderek daha yüksek formlar yaratır ve her adımda hürriyetini sergiler. Çünkü hayatın gideceği yön öngörülemez; o dümdüz bir çizgi üzerinde önceden çizili bir planı takip etmez. Madde önünü kestikçe gücünü farklı yönlere dağıtır, kıvrılıp yeni şekiller alır, bazen tıkanır ve olduğu yerde kalır, daha fazla gidemez. Madde ise hayatı aşağı çeken, oluşu donduran, hayat kuvveti karşısında aciz kaldığında ise ona şekil vermekle yetinen, durdurucu ve söndürücü bir kuvvettir. Öte yandan, hayatın ayağını basacağı, üzerinde yükseleceği zemin olduğu için, sık sık uzlaşıp dayanışmaya mecbur kaldığı bir kuvvettir. Bitkiler ve ilk organizmalar, bu erken uzlaşmanın eseridir. Statik bir plânı değil, kendi dinamik kuvvetini izleyen hayat hamlesi, patlaya patlaya bölünen ve her biri birbirinden ayrı yönlerde daha uzak menzillere varan bir misket bombasına benzer. İlk ve aslî birliğinde toplu olan kuvvet, farklı temayüllerin bir arada barındığı potansiyel bir güçtür; mümkün olduğu kadar düz gitmek meylindeyken, maddenin direnciyle karşılaştığı her noktada kendini bölmek durumunda kalır. Böylece mesela, güneşten saçılan enerjiyi doğrudan toplayabilecek kol olarak bitkileri yaratırken, hareketi feda eder; yoluna devam edebilmesi için gereken enerjiyi depolayabileceği bir bekleyişe geçer ve uyuşur. Başka bir boy ise hareket meylini devralır ve ancak bitkiler “vasıtasıyla” beslenebilen hayvanlar ortaya çıkar. **Hayvan boyları da hayatın farklı temayüllerini üstlenerek kendi içinde farklı kollara ayrılır; eklembacaklılar ve omurgalılar. Eklembacaklılar içinde
Henri Bergson
Yola, yolun kıymetini bilen "yoldaş” gerek. Mesele gitmek olsa herkesle gidilir..
'imkansızları yaşamak mıdır sevmek, yoksa severken imkansız mıdır yaşayabilmek? zor mudur gözlerine bakarken sevgiyi görmek, yoksa sevgi midir gözlerindeki tek gerçek? kolay mıdır bir anda vazgeçip gitmek yoksa, gitmekten vazgeçip sevmek mi gerek?" Özdemir Asaf