Aşk ayrılığı ise ölümden daha şiddetlidir.İnsanı sersemletip hayattan soğutması bir yana,tam bunalımların ortasında bırakır.İnsan bu durumda yapayalnızdır;kimsesizdir,elleri üşüşmüş,ayakları donmuştur.Bedeni,aklı,beyni esrarkeşlere özgü âlemlere dalmıştır.
…çünkü sosyalizm, kaçınılmaz da ondan: çünkü bugünkü kokmuş,akıldışı sistem dayanamayacak da ondan; çünkü senin at sırtındaki adamının devri geçti de ondan. Köleler dayanamaz. Çok kalabalıklar. Onlar senin binicini ister istemez, o daha atına atlamadan alaşağı edecekler.
Aşk inanmaktır aynı zamanda.Sevgiline gönlünü verdiğin gibi ruhunu da vermektir.Gerekirse benliğini teslim etmektir.Ruhundan ruh,gücünden güç katmaktır.