“Hastalanmaktan korkmayın ero. Tanrı’nın gözyaşları adamı hastalandırmaz ero. İnsanı hasta eden fesatlıktır. Bana cigara verin de ciğerlerim sevinsin, elbise vererek tenimi sevindirmeyin. Altı üstü bir deri parçası, sevinse ne olur sevinmese ne olur. İnsanın rezilliği elbiseler altındaki bedende gizlidir ero.”
“Tanrı kirlilikten yana olmadığına göre, yağmur, ağlayan Tanrı’nın gözyaşlarıydı. Çünkü gözyaşları insanı kirletmez, en zalimin yüreğine bile, azıcık da olsa merhamet düşürürdü.
Tanrı ağladı ağladı, şimdi de gülüyor. Demek ağlayan insan da günü geldiğinde gülecek.”
venegeriyam
li wir mam
hêvîyên wê di dil de
bûn kulmek cîncoq
şikestin û man
porkura diya min
li ber malê
hîn li hêvîya min e
hîn…
wê li wir por spî kir
min li vir jîn spî kir..
İyi değiliz gözlük!
Bak durmadan kırmaya çalışıyorlar bizi
hiç iyi değiliz iki gözüm,
bende can, sende cam bırakmadılar,
daha kırılacak ne varsa bizde,
gözlüğü olmayanlar çok mu acımasız oluyor
ne, çekip alıyorlar seni gözümden!