"Kitap sevgisi diye bir şey vardır sanırım.Ana sevgisi, kardeş sevgisi, yâr sevgisi gibi bir sevgi.Bu Sevgi insanın içinde doğuştan mıdır?Yoksa sonradan mı uyanır?Bunu bilmiyorum.Daha doğrusu,ben şöyle inanıyorum:kitap sevgisi de bütün öbür sevgiler gibi doğuştan vardır;ama uyuyordur.onun zamanı gelince uyandırılması gerekir.