Sen bendesin, ben sendeyim, biz kainattayız, kainat ise bizdedir, hepimiz biriz. Eğer kainata zarar veriyorsan, insanlara ya da hayvanlara kötülük yapıyorsan, aslında kendine zarar veriyorsun, kendini çirkinleştiriyorsun.
İyi ki dediğim bir kitap benim için. Bana kattığı o kadar çok şey var ki nerden başlasam bilemedim. Hayata anlam katıyor bir yandan da ülkeme kalkındırmak oluyor bu kitapla amacım. Dünyadaki adaletsizlik oluyor. Adalet getirmek oluyor. Atamız Mustafa Kemal Atatürk'ün neden bu kitabı okullara emrettiğini şimdi daha iyi anlıyorum. Herkes bir yerinde kendine dair bir şeyler bulur eminim. Kitabı okurken Finlandiya yavaş yavaş kalkındıkça, farkındalıklar arttıkça bir yandan da duygulandım. Dünya böyle değişmeli dedim içimden. Bütün o alt taban üst taban ayrımı bitmeli artık. Herkes bu kitabı okumalı ve kendine bir bakmalı dedim. Çünkü her birey değiştikçe dünya da değişicekti aslında.