Sorumluluk, "BİZ" bilincinin kaçınılmaz bir parçasıdır. Her öğretmenin farkında olsun ya da olmasın içinde taşıdığı öğrenciler vardır. Bir öğretmen "BİZ" dediği zaman, "ben ve öğrencilerim" demektedir.
Öğretmenlik yapanın gözünde, sınıf öğrencilerle doludur. Öğretmen olanın gözünde ise sınıf öğrenci kimliğinde, kendine özgü kişileri olan "insan"larla doludur.