Sevgini de böyle bileceğim bundan sonra:
İstemekte yiğit, yapmaya gelince korkak, öyle mi?
Hayatın incisi saydığın şeye can atacaksın,
Ve kendi gözünde bir yüreksiz kalarak yaşayacaksın.
Ömrün boyunca, isterim, arkasından, yapamam, diyeceksin.
Atasözündeki çaresiz kedi misali:
Balık ağzıma gelsin, ama ayağım suya değmesin.
Shakespeare'in okuduğum eserlerini şöyle sıralayabilirim şimdilik:
1. Bir Yaz Gecesi Rüyası
2. Othello
3. Hamlet
4. Romeo ve Juliet
Othello bence çok akıcıydı, sıkılmadan merakla okudum. Kitaptaki karakter özellikleri çok güzel yansıtılmıştı bence.
IAGO – Hayatımda onun kadar manipülatif, kurnaz bir karakter görmedim, okumadım. Sinirlerimi bozdu resmen, bir de kendini iyi biriymiş gibi lanse etmesi yok mu...
OTHELLO – Bence Iago ne kadar manipülatif bir karaktere sahip olsa da, o da dünden razıymış “sevdiği kadın” hakkında yalan yanlış düşünmeye. Hiç beklemezdim.
EMILIA – Kitaptaki favori karakterim. Başlarda ufaktan anlamıştım zaten kocası gibi biri olmadığına. Sondaki cesaretine hayran kaldım. Söylemek istediklerini söyledi bari. Ölmesine üzüldüm sadece.
DESDEMONA – Bu kızın sevmekten başka ne suçu vardı? Yine de savaşçı bir ruha sahip olduğunu belli ettiği sahnelerin daha fazla olmasını isterdim.
Söyleyeceklerim bu kadar, kısaca kitabı beğendim,okumaya değer.
OthelloWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202426,8bin okunma