·520 syf.····Okunma: 01 Şubat 2021 18:54 Harika... Harika.... Harika...
Jack London harika yazmış.
Yorgunum… Hafa sonumu bu kitabı bitirmeye ayırdım ve sakin kafa ile üzerinde düşünüp inceleme yazmaya hazırladım kendimi. Ama gerçekten içimdeki duygu fırtınalarının hangisinden bahsedeceğim konusunda hiçbir fikrim yok.
Martin Eden beni gerçekten derinden etkileyen bir kitap oldu. Beyaz Diş kitabı da çok güzeldi. Kitap sıradan bir aşk romanından çok daha öte, insanın içine işleyen bir kitaptı. Kitapta ara ara sıkıldığım yerler olsa da genel olarak okuması kolay ve zevkli bir kitaptı. Eğer okumak konusunda tereddüttünüz varsa hiç düşünmeden okumanızı tavsiye ederim.
Jack London’un Martin Eden benim dediği bu başyapıt pek çok konuda doygun bir eser. Yazarlık, aşk ve sınıf farklarıyla dönemsel düşünce akımlarını başarıyla aktarmaktadır. Martin’in Ruth’a olan aşkı kendi içinde yaratması ve Ruth’tan izole etmesi başarıyla aktarılmıştır. Tereddüt etmeden yelkenler fora diyebileceğiniz bir fırtına için çok gecikmeyin.
Ve çevirmen için de bir not düşeyim. İş Bankası Kültür Yayınlarinda Jack London kitaplarının çevirmenin YouTube'de röportajini mutlaka izleyin. Kitap çevirmeni bir yazarın kitaplarini çevirmeden önce yazarın hayatını derinden araştırdığını göreceksiniz.