Korku Katilidir Aklın!
9/10
·544 syf.··
2021 38. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2021 00:27
Dune efsanesinin sonu... Seriye ilk başlamam Şubat 2018 iken radikal bir karar ile verdiğim araya bir de İthaki tarafından son kitapların geç basılması da eklenince tabi bekleme sürem uzamıştı. Zaman geçti, kitaplar basıldı ve biz de Semih Doğan ile bir etkinlik düzenleyerek bu harika seriyi Mart - Nisan boyunca okumaya karar verdik. Birçok kişi aynı anda okuduğumuz için çok da keyif aldık esasen. Biliyorsunuz Frank Herbert seriyi kafasındaki sayıda ve sonda bitiremeden vefat etti. Biz de seriyi okurken, ne olacak ne kadar eksik kalacak merakıyla tam 3251 sayfa çevirdik. Korkuya Karşı Dua'yı ezberledik. Muad'Dib'e hayran olduk, Duncan'a kalbimizi bıraktık, çöllere düştük. Ve nihayet sonuna geldik! Frank'in zekâsını, bilgisini, hayal gücünü okumak öyle büyük keyif ve ayrıcalıktı ki iyi ki okumuşuz dedik... Ne yazsam eksik kalacağını, ne söylesem bu muhteşem seriye yetmeyeceğini biliyor olmakla birlikte serinin tüm kitaplarına yaptığım gibi son kitap ve seri hakkında düşüncelerimi de dilim döndüğünce kelimelerim yettiğince yazmak istedim. Arrakis yok edilmiş, Saygın Analar eski imparatorluğun kalanlarını kül etmeye yıkmaya başlamıştır. Ancak Saygın Anaların karşısında tek bir güç vardır: Dune evreninde adeta asırlardır var olma mücadelesi veren Bene Gesseritler! Dune Sapkınları okurken karşımıza çıkan yeni karakterimiz Odrade, Başrahibe Ana olmuş ve onun önderliğinde Rahibeler Meclisi'ni çöle dönüştürme planları yapılarak eski Dune yaratma çabasına girmişlerdir. Bu sayede kumsolucanları için ideal bir ortam oluşturulacak, melanjın üretimi de kontrol edilecektir. Sheeana da yanlarındayken çöle dönüşecek Dune ve Sheeana'nın solucanlarla kurduğu iletişim Rahibeler Birliği'ne bir galibiyet getirecek midir? Eskiye özlem duyarak yaptığımız okumada bize geçmişle bağ kurduran tek kişi tabi ki Idaho'dur. O hem Muad'Dib'e hem de Leto'ya hizmet etmiş ve dolayısıyla Rahibeler Birliği'nin elindeki tek silah olmuştur. O ve Murbella arasındaki ilişkiye daha çok odaklanılmış, onlar yok-gemide iken Murbella da hem hayatını sorgulamaya hem de Duncan'a olan zaafının nelere yol açacağını düşünmeye başlamıştır. (Yok-gemide hepimizi eskilerden bir de misafir beklemektedir. Tabi ki sürpriz olsun.) Bir de muhteşem Başar'ımız Miles Teg'den bahsedelim. Teg yaptığı fedakarlık sonrası, yeni bir görev üstlenmiş ve Duncan'dan sonra bir mentat da o olmuştur. Peki Teg'in görevi nedir? Bir yanda Duncan ve Murbella, diğer yanda Sheeana! Bir yanda Saygın Analar ve karşılarında Rahibe Analar! İnanç ile kader, güç ile koz karşı karşıya! Dağılış'tan dönen Saygın Analar ne kadar ileri gidecek, Bene Gesseritler neleri göze alacaktır? İşte okuyacaklarınızdan kısa bir kesit dostlarım. Yine daha fazlası Rahibeler Meclisi'nde sizi bekliyor olacak... Benim fikirlerim ise şöyle; Serinin ansızın sonlanması ve neredeyse yarım kalması beni gerçekten üzdü. Çünkü okuyanlar görecektir, muhtemel ve kesin bir son olmadan bitiyor Dune serüveni. Karakterler hakkında ve sonları için fikirler yürütürken buldum kendimi kitabı kapatınca. Acaba Frank nasıl bir son düşledi, neler vardı aklında, daha neler yazacaktı neler okuyacaktık? Bu denli değişik hislerle bitirmemin, hem tüm seri hem de son kitapla ilgisi var. İlk dört kitapta farklı bir evren varken son iki kitapla her şey değişmiş, bizler sanki yeni bir kitap farklı bir seri okumaya başlamıştık. Ben de son iki kitapla yaratılan yeni evrene tam alışıyorum derken eksik kaldım ve boşluğa düştüm bu nedenle. Aklımda birçok soru, geride çok fazla merak edilecek konu bıraktım. Ancak bütün bunlara rağmen böyle bir seri okuduğum, bunu çok sevdiğim arkadaşlarımla yaptığım ve Frank'in hayal gücünün sınırsızlığıyla tanıştığım için öyle mutluyum ki bilemezsiniz... Her kitaptan birçok ders çıkardım, yeni cümlelerle yeni fikirlerle tanıştım ve böyle bir dünya ile karşılaştığım için kendimi çok şanslı hissettim. İyi ki okumuşuz diyerek başladığım incelemeyi, bu muhteşem seriyi siz de iyi ki demek için okuyun diyerek bitiriyorum. Sizler de faydalanın ve hepsi bir arada kalsın diye, seriye yaptığım tüm incelemeleri de buraya ekliyorum. Dune: #27580787 Dune Mesihi: #28570653 Dune Çocukları: #30222869 Dune Tanrı İmparatoru: #113444523 Dune Sapkınları: #114338630
Etkinlik
Dune Rahibeler MeclisiFrank Herbert · İthaki Yayınları · 20202,339 okunma
··
2.302 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok güzel bir genel değerlendirme olmuş Fazi. Her cümlene katılıyorum. İlk 4 kitap gayet iyiydi; ama serinin son 2 kitabı beni de bir hayli zorladı. Yine de ilk 4 kitap için her şeye değerdi diye düşünüyorum. Ellerine sağlık. Ayrıca bu seriyi okuma etkinliği vesilesiyle çok değerli dostluklar edindik. Bunlar da cebimize kar kaldı :)
fazi
Gönderi Sahibi
Aynen öyle canım arkadaşım, iyi ki bu seriyi hep birlikte okuduk. Etkinlik sayesinde ne güzel şeyler oldu. Hepsi bize birer hediye kalacak. 🌸