Devlet, özellikle de, evlenme cüzdanına kaydedilen tüm medeni durum işlemleri aracılığıyla, toplumsal dünyanın en güçlü algılama ilkelerinden biri ve en gerçek toplumsal birliklerden biri olarak aile kimliğini oluşturan binlerce oluşturma edimini gerçekleştirir. Ailenin devlet eliyle kurumsallaştırılmasının toplumsal tarihi, etnometodolojik eleştiriden çok daha radikal bir biçimde, kamusal olanla özel olan arasındaki geleneksel karşıtlığın, kamusal olanın nasıl da özel olan (bizatihi privacy anlamında) içinde mevcut olduğunu gizlediğini ortaya çıkaracaktır. Varış noktasının modern aile olduğu uzun bir hukuksal-siyasal oluşturma çalışmasının ürünü olan özel alan, kamusal bir şeydir. Kamusal görü (bu kez yasa anlamında kullanılan nomos), bizim evcil şeylere ilişkin görümüzün derinliklerine işlemiştir ve en mahrem tutumlarımız bile, konut siyaseti ya da daha doğrudan bir biçimde aile siyaseti gibi kamusal eylemlere bağımlıdır. 25