Gönderi

İmam Şâfiî’nin Bağdat’a gelmesi, özelde, kendi fıkıh formasyonu ve zihniyetinin (içtihat mantığının) yeniden şekillenmesi; genelde İslam Hukuku tarihi açısından fevkalade önemlidir. Çünkü o zamana kadar aralarında ilmî iletişim olmasına rağmen, birbirinden tamamen ayrı iki ekol halinde gelişen Hicaz fıkhı ile Kûfe fıkhı, ilk el kaynaklarına dayanarak İmam Şafii tarafından karşılaştırılabilirmiştir. Böylece Hicaz’da hadis-sünnet merkezli kültüre dayalı olan Hicaz fıkıhını Bu ekolün lideri olan İmam Malik vasıtası ile alan ve iyice özümleyen Şafii, bu kültüre ilave olarak hadis ve sünnetin yanında re'y ve içtihatın da önemli bir yer işgal ettiği Kûfe-Irak ekolünün görüş ve dayanaklarını da doğrudan İmam Ebu Hanife'nin öğrencisi olan Şeybani'den öğrenerek bu iki ekolün sentezini yapmış, Usul ile ilgili temel kuralları tespit etme gayretine yönelmiştir.
·
35 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.