Gönderi

İnsanları dini veya mistik öğelerle aldatan birçok dini liderin de New Age toplulukların başlarındaki birçok gurunun da çevreleri tarafından insan-üstü niteliklerle tarif edildiklerine hatta ilahlaştırıldıklarına, bu liderlerin ve guruların da bu durumu onayladıklarına ve teşvik ettiklerine sık sık tanık olunmaktadır. Eğer Hz. Muhammed kendisinin “Allah’ın elçisi” olduğunu söylemesinin yanında beşer-üstü bir varlık olduğunu da ifade etseydi buna inanan birçok kişinin çıkacağını tahmin etmek hiç de zor değildir. Fakat Kuran’da, ona, “De ki: Ben de ancak sizin gibi bir beşerim” (18-Kehf Suresi 110) dedirttirilerek İslam’ın “Hz. Muhammed merkezli” bir din olarak sunulmasının ve Hz. Muhammed’e beşer-üstü bir statü atfedilmesinin önü kapatılmıştır. Yine sahtekar dini liderlerin ve sahtekar guruların birçoğunda, gelecekle ilgili tarih vermelerin ve özellikle kıyamet saatini (Dünya’nın ve evrenin sonunu) bildirme gibi hareketlerin sıkça olduğu gözlemlenmektedir. Oysa Hz. Muhammed’e, kıyamet saatini soranlara şöyle demesi Kuran’da emredilmektedir: 7-Araf Suresi 187: Sana kıyamet saatinin ne zaman gelip çatacağını soruyorlar. De ki: “Onun bilgisi ancak Rabbimin katındadır. Onun vaktini Ondan başka açığa çıkaracak kimse yoktur. Göklere ve yere bütün ağırlığıyla çökecek ve sizi mutlaka umulmadık bir anda yakalayacaktır.” Sanki sen onu biliyormuşsun gibi sana soruyorlar. De ki: “Onun bilgisi ancak Allah’ın yanındadır ama insanların çoğu bilmezler.” Çıkarları için dini ve mistik öğeleri kullanan dini liderler ve New Age gurular sanki hiç hatasız kişilermiş gibi sunulurlar. Bazı hataları olabileceğini çevrelerindekiler kabul ettikleri durumlarda bile “Peki hangi hataları var; göster” dediğinizde hiçbir hatalarının itiraf edilmediğine tanıklık edilir. Oysa Hz. Muhammed’in insanlara ulaştırdığı Kuran’da Hz. Muhammed’in bazı hataları düzeltilir. Kuran, “Muhammed’in uydurduğu” bir kitap olsaydı; kendisiyle ilgili yanılmaz insan algısı oluşturmak için Kuran’ı kullanması ve Kuran’a bu ifadeleri koymaması beklenirdi. Örneğin şu ayetlerde, kavminin şımarık ileri gelenlerini dini konularda ikna etmeye çalışırken gelip soru soran kör bir kişiye gerekli alakayı göstermemesi eleştirilir: 80-Abese Suresi 1: Surat astı ve yüzünü çevirdi. 2: Kör olan kimse geldi diye. 3: Ne bilirsin belki de o arınacaktır. 4: Yahut öğüt alacak da, o öğüt ona fayda verecek. 5: O, kendisini her türlü ihtiyacın üstünde görene gelince. 6: Sen ona yakın ilgi gösteriyorsun. 7: Onun arınmamasından sana ne! 8: Ancak sana koşarak gelen. 9: O, korkmuş iken. 10: Sen ondan yüz çeviriyorsun. 11: Hayır, o (Kuran) ancak bir öğüttür. 12: Dileyen ondan öğüt alır Başka bir ayette peygamberlik vazifesinin gereği olarak mücadele içindeyken yaptığı taktiksel bir hata eleştirilmiştir: 9-Tevbe Suresi 43: Allah, seni affetsin! Doğru söyleyenler sana iyice belli olup yalancıları da anlayıncaya kadar beklemeden niçin onlara izin verdin? Müşriklerle ortak nokta bulmaya kalkarak belli tavizler vermeyi düşündüğünde de eleştirilmiştir: 17-İsra Suresi 73: Onlar, neredeyse, sana vahyettiğimizden başkasını Bize karşı iftira etmen için seni fitneye düşüreceklerdi. Ancak o zaman seni dost edineceklerdi. 74: Eğer sana sebat vermiş olmasaydık, az kalsın onlara biraz meyledecektin. 75: İşte o zaman sana, hayatında da, ölümünde de karşılığını tattırırdık. Sonra Bize karşı kendine hiçbir yardımcı da bulamazdın. Kuran’ı bir kez okuyan kimse bile Kuran’ın merkezinde bir tek Allah’ın olduğuna, Allah’ın lütfundan bağımsız olarak peygamberlerde bir güç olduğuna dair en ufacık bir algının bile oluşmasına yol verilmediğine tanık olacaktır. Örneğin şu ayetin üslubuna bir bakın: 8-Enfal Suresi 63: O (Allah), onların kalplerini birleştirmiştir. Sen yeryüzünde bulunan her şeyi verseydin bile onların gönüllerini birleştiremezdin fakat Allah onların aralarını uzlaştırdı. Gerçekten de O üstündür, hikmetlidir. Görüldüğü gibi Kuran’ın Hz. Muhammed’i üstün ahlaklı bir insan olsa da insan-üstü değildir, peygamberlik gibi çok önemli bir vazifeyle şereflenmiş olmasına rağmen hataları olabilen ve bu hataları Kuran ile ikaz edilen bir beşerdir. Kendi çıkarı için din kurgulayan birinden beklenecek olan yanılmaz adam imgesi oluşturmaya, kendisini diğer peygamberlerin üstünde bir dereceye yüceltmeye, merkeze koymaya ve hatasız göstermeye Kuran’ın Hz. Muhammed’inde rastlanmaz.
152 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.