Puan vermedi·290 syf.··
Beğendi
·
2021 66. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 11 Aralık 2021 18:03
Luigi Pirandello'nun "Biri, Hiçbiri, Binlercesi" eserinden sonra okuduğum ikinci kitabı oldu, "Mattia Pascal Sahiden Yaşadı mı Yaşamadı mı?". Farklı yayıncılarda bulunan "Gölge Adam" ile aynı kitap, farklı isimle /dikkat çeksin diye olmalı/ bizlere ulaşmış. Pirandello Nobel Edebiyat ödüllü bir İtalyan yazar. Hayata bakış açısı ile kendi felsefesi olan ve bunu kitaplarında okuyucuya başarı ile aktaran, akıcı dili olan, mizahı düşündürmek için başarı ile kullanan bir yazım özelliği var. Mattia Pascal'ın öyküsü üç ana bölümde anlatılıyor. İlkinde kısa ve gerçek kimliği ile yaşadığı ve kurgusal olarak ölümüne dek gelişen olaylar ikinci bölümde ise yeni bir kimlikle daha huzurlu, mutlu ve daha önemlisi özgür olacağına dair duygularla dolu yeni bir hayatın başlaması konu ediliyor. Üçüncü bölüm ise hayal ile gerçeğin örtüşmediğinin, özgürlüğün yeni bir kimlik ve başka coğrafyalarda değil kişinin kendi içinde, düşüncelerinde, hayata bakış açısında olduğunun, geçmişin gölgesinin insanın hep yanı başında onu takip ettiğinin anlaşılması hatta yüzleşilmesi gerektiği ve geriye dönüş anlatılıyor. Elbette bu bölümde yaşananlar da diğer bölümler kadar akıcı ve anlamlı. Kendine özgü mizahı, felsefesi ve genel kabul görmüş ezberlerin sorgulanmasını sağlayan, düşündüren, sıkılmadan okunabilecek kitabı, okumayı seven herkese öneriyorum.
İnceleme
Mattia Pascal Sahiden Yaşadı mı Yaşamadı mı?Luigi Pirandello · Everest Yayınları · 2015293 okunma
··
777 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
İsimlerimiz etrafına örülü hayatların içinde miyiz, yoksa sürdüğümüz hayatlarla bizler mi kendimize, kendi ellerimizle isimler örmekteyiz? Kim, kimin gölgesi? Başkalarının gözünden değerimiz mi, bizim kendi gözümüzden kendimize atfettiğimiz değer mi gerçek olan? Yoksa hepsi bir oyun mu yaşadıklarımızın?.. Sürükleyici , sorgulatıcı zaman zaman hüzünlendiren bir kitap okumak isterseniz Pirandello' nun bu kitabını okuyun derim .
Hasan Ekrem
Gönderi Sahibi
Bu güzel yorum için teşekkürler🙏