Her kitabın da bir sonu vardır :(
Puan vermedi·382 syf.·
2025 48. kitabı
Yazmaya başlarken nereden başlayacağıma dair bir kaç fikir vardı zihnimde ama Saatleri Ayarlama Enstitüsü hangi kısmına tutunsam bir şaheser rüzgarı esiyor. Genelde inceleme biterken bir nokta edasıyla "tavsiyede bulunmak ve inceleme yazmak incileşmeye götürüyor. Tanpınar’ın incelemesi de her sayfası ve her karakteri gibi özel olmalı. Kitabı şiddetle tavsiye ediyorum. Alarmlı bir dünyanın, zaman ayarlı insanlarına katacağı çok fazla şey var… "Kitaplar sadece okumak için değil, aynı zamanda birlikte yaşamak içindir.” Walter Benjamin Saatleri Ayarlama Enstitüsü 'nü okurken bu söz çınladı durdu kulaklarımda, okuduğunuz da sadece varlığıyla değil entelektüel değer olarak da yaşamınız içinde daimi olacak bir eser olduğunu kanısındayım. Kitabın baş kahramanı ve anlatıcısı Hayri irdal'ın hayatını anlattığı, zaman kavramı üzerinden ilerleyen bir eser, kitap ilk başlardan itibaren bana çok eğlenceli ve karamizahı çok güçlü geldi. Anlatıldığı zamanı çok iyi betimleyen, sadece o zamana da ait olmayan evrensel kurgusuyla işlenen konular olduğu için kitabın muhtevası günümüz Türkiye'sinde bile canlılığını korumayı başarıyor. Eserdeki baş karakter kadar konu içerisindeki diğer yan karakterinde kitabın kimyasına ve kurgusuna çok güzel bir etki yaptıklarını öyküsüyle hissettiriyor. Yazar yan karakterlere güçlü bir karakter anlatımı yapıyor, bunu yazar arkadaşlar da bilirler bir kitapta konuyu işlemekten daha zor olan şey zihninde bir karakter eskizi yaratmak ve karakterin düşünce havuzundaki fikirleri kelimelere dökmek bu bile başlı başına kitabın çok özel bir yerde olması için yeterli… Kitabı okurken en çok farkettiğim şey kitabın kelime hazinesi çok geniş, özellikle Farsça , Osmanlıca ve Arapça bir çok kelimeyi dağarcığınıza katacağınızı düşünüyorum. Kelime not etmek zorunda hissedebilirsiniz kendinizi. (bu biraz zahmet verebilir) Sanıyorum bizim bu zamana dair en büyük kayıplarımızdan birisi kelimelerimiz, kitap 1961 yılında basılmış aradan 60 yıl geçmiş ve okuyunca Türkçemize dair ne kadar çok değerli kelimeyi yitirdiğimizi anladım ve üzüldüm. Kültürüyle lügatımızı harmanlayan zenginliğinden, dilimizin bugünlerdeki hali mevsimin dışında tüketilen tatsız tutsuz ekmek içi tadından hallice sebzelere benziyor. Tanpınar’ın üslubuyla Saatleri ayarlama enstitüsü bir nevi sözlük gibi de geldi.. Vaktini bilirsen, kendi terazinde tartarsın. Zaman akıp geçerken yitirdiklerim, kazandıklarım, hüzünlerim ve sevinçlerim hayatımda son zamanlarda neler yaşadıklarımı hafızamda tekrardan muhasebe etme fırsatı bulduğum ve kendime dair ne gibi müspet ve menfi düşüncelerimin değiştiğininin farkında olmamı da sağladı. Zamana dair kavramları ve betimlemeleriyle eseri okumak gerçekten beni çok etkilediğini söylemek isterim. Saatleri ayarlama enstitüsü her evin kütüphanesinde bulunması gereken bir başyapıt, Okurken haz alarak, erdem katacağınız eseri, kütüphaneniz de bulunmasından mutlu olacağınız bu esere baş köşelerden yer ayırmak isteyeceksiniz.. "Her mevsimin bir sonu vardır" Mutluluğun, aldığımız hazların, üzüntülerimizin, sıkıntılı geçen günlerimizin ve en hakikat bildiğimiz gerçek olan ömrümüzde bir sonu var. Bu kitabınında bir sonu vardı ve bitti... Herkese Keyifi okumalar.
Düşünce
Saatleri Ayarlama EnstitüsüAhmet Hamdi Tanpınar · Dergah Yayınları · 202353,1bin okunma
··
21,8bin Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Yarım bırakmıştım . Tekrar okumak istiyorum şimdi
Berceste
Gönderi Sahibi
İnşallah bitirirsiniz. 😊 🍀
Nasipse yeni yıldaki ilk kitabım
Emeğinize sağlık 👏Uzun zamandır listemde bekleyen bir kitap, en kısa zamanda okumayı umuyorum 📚🌸
Berceste
Gönderi Sahibi
İnşallah kısa zamanda okursunuz. Teşekkür ederim yorumunuz için 😊🍀keyifli okumalar
Teşekkürler size de keyifli okumalar 📚
Şu an/hal ,mazi,istikbal. Yelkovan,akrep,zemberek. Hepsinin ortasında zaman ve insan. Ve tabi ki yaşam. Mazi istikbalin sırtındaki kambur,şu anın rüyalarını kaçıran karabasan. İnsanın karakteriyle özdeşleşen eşyalar. Kol saatleri,duvar saatleri,masa saatleri. Saatlerin içine hapsolan hatıralar. Sevinçler,matemler ve sırlar. Ve eşyalardan zamansız sızan hikayeler. Saatin kendisi mekan , yürüyüşü zaman , ayarı insandır anlayışıyla örülen bir dünya. Psikolojik tahliller. Gülümseten,düşündüren karakterler. Gerçeği eğip bükenler. Zamanımızı çalanlar,kişiliğimizi zaafa uğratanlar. Ve daha neler neler. Sahi ya kitaplar olmasaydı.? Daha önce bu kitabı okurken bir kenara yazmıştım bu cümleleri. Yazarın hikayeleri alıştırma,beş şehri başlangıç,saatleri ayarlama devam huzur ise zirvedir benim için. Okuma arzusu uyandıran,keyifli bir kitabı okuduğumuzu bize hatırlatan inceleme için teşekkür ederiz.
Berceste
Gönderi Sahibi
Zihin açıcı yazınız için ben teşekkür ederim, elinize sağlık 👏👏
Uzun zamandır takip ettiğim bir kitap...Demek ki okumam şart... Harika bir inceleme teşekkür ederim :)
Berceste
Gönderi Sahibi
İnşallah kısa zaman da okursunuz. Kesinkes okumanız şart.. Yorumunuz için teşekkür ederim. Keyifli okumalar 😊 🍀