Gönderi

Son Akşam Yemeği, on üç erkeğin gösterildiği bir resim sanılıyor. "Yakından bak." Ortada İsa Mesih, solunda altı havari ve sağında altı havari. Hepsi de erkek diye teyit etti. Yaa Peki Hz. İsa'nın sağ yanında,onur koltuğunda oturana ne demeli? Mesih'in hemen sağındaki figürü dikkatle inceledi. Bu kişinin yüzüne ve vücuduna bakarken, içinde büyük bir şaşkınlık uyandı. Omuzlarına dökülen kızıl saçları, narince kıvrılmış elleri ve göğüsleri olduğuna dair bir ipucu vardı. Bu hiç şüphesiz... bir kadındı. Herkesin gözünden kaçar, Bu sahne hakkındaki inancımız o kadar sabittir ki, zihnimiz uyuşmazlığı görmemizi engeller. Buna skitoma denir. Beyin güçlü semboller karşısında bunu bazen yapar. Bu kadını farketmemiş olmanın bir sebebi de, sanat kitaplarındaki fotoğrafların çoğunun 1954 yılindan önce çekilmiş olmasıdır, o zamanlar ayrıntılar hâlâ kir katmanlarının altında saklıydı ve on sekizinci yüzyılda resmin üzerinde beceriksiz eller tarafından restorasyon çalışmaları yapılmıştı. Ama artık fresk. Da Vinci'nin asıl boyadığı kata kadar temizlendi. Kiliseyi tek başına parçalayacak olan kadın Magdalalı Meryem. "Fahişemi?" "Magdalena öyle biri değildi. Bu talihsiz yanlış kavram, eski kilisenin başlattığı karalama kampanyasından miras kaldı. Tehlikeli sırrını-yani Kutsal Kâse rolünü - örtbas etmek için kilisenin Magdalalı Meryem'i karalaması gerekiyordu. Eski kilisenin tüm dünyayı ölümlü İsa'nın Tanrısal olduğuna inandırması gerekiyordu. Bu yüzden Mesih'in dünyevi özelliklerini anlatan tüm surelerin İncil'den çıkarılması lazımdı. Fakat özellikle bir dünyevi temanın surelerde sürekli yenilenmesi, eski editörlerin canını sıkmıştı. Magdalalı Meryem. Daha da önemlisi, İsa Mesihle olan evliliği. Tamamen tarihi kayıtlara dayanıyor. Da Vinci bu gerçeğin kesinlikle farkındaydı. Son Akşam Yemeği, özellikle izleyicisinin yüzüne İsa ile Magdalalının bir çift olduğunu haykırır. "Mesih ile Magdalalının giysilerinin, birbirlerinin aynadaki yansıması gibi olduğuna dikkatini çekerim. Giysilerindeki renkler yer değiştirmişti. Mesih kırmızı bir elbise ile mavi harmani giyerken, Magdalalı Meryem'in elbisesi mavi harmaniside kırmızıydı.Yin ve yang. Mesih ile eşinin kalça kısmından birleşmiş olduğunu ve geriye doğru karşılıklı yaslanarak,aralarında ters bir boşluk oluşturduklarını görürüz. Eğer Mesih ile Magdalalıya insan gibi değil de, kompozisyon unsurları olarak bakarsan, başka bir biçimin ortaya çıktığını göreceksin. "Alfabedeki bir harf." Resmin tam ortasında,koskocaman kusursuz bir M harfi belirginleşiyor. Komplo teorisyenleri bu harfin Matrimonio ya da Magdalalı Meryem'i temsil ettiğini söylüyorlar. Doğrusunu istersen, bundan hiç kimse emin değil. Emin olunan tek şey orada saklı duran M harfi. Kâse'yle ilgili sayısız eserde saklı bir M harfi vardır. M harfi, Sion Tarikatı'nin eski Büyük Üstat'ı Jean Cocteau'nün yaptığı, Londra'daki sunağı süsleyen Paris'li Meryem'inde görülür. Mesih ile Magdalalı Meryem'in evlilikleri tarihi tutanakların bir parçası. "Ayrıca İsa'nın evli bir adam olması, Incil'deki bekar İsa görüşünden çok daha mantıklı. Çünkü Mesih bir Yahudiydi, ve o zamanlardaki sosyal kültür, Yahudi bir erkeğin bekar kalmasını yasakliyordu. Yahudi geleneklerine göre evlenmemek ayıptı, Yahudi bir babanın oğlu için uygun bir es bulması zorunluydu. Eğer İsa evli olmasaydı, İncil ayetleri bundan mutlaka bahseder ve normal olmayan bekarlığının bir açıklamasını yapardı. Nag Hammadi ve Lut Gölü Yazmaları, " En eski Hıristiyan kayıtları." Ne yazık ki Incil'deki ayetlerle uyuşmuyorlar. Filippos Süresi başlamak için iyi bir yer. Pasaj Ve Kurtarıcı'nın yoldaşı Magdalalı Meryem'dir. Isa onu tüm müritlerinden daha fazla sever ve genellikle onu dudaklarından öperdi. Diger müritler bu durumu içerler ve kınadıklarını ifade ederlerdi. Ona, Neden onu hepimizden daha fazla seviyorsun derlerdi. Herhangi bir Arami uzmanı sana o günlerde yoldaş kelimesinin eş anlamında kullandığını söyleyecektir.
Sayfa 272 - ALTIN KİTAPLARKitabı okudu
·
112 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.