Sevginin Derinliğini Bil(eme)mek!
. “Bu hep böyledir, sevgi kendi derinliğini bilmez ayrılık vakti gelip çatana kadar.” Yazar: Halil Cibran Kitap: Ermiş Kaynak: 1000Kitap (arşivinden) .
··
90 Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
🎶Yalnızım, yalnızım yine yalnızım Yalnızım, yalnızım yine yalnızım. Bu sefer de yanıldım yandım, Deli rüzgârına aldandım Beni anlarsın sandım. 🎶 [ 👨‍🎤 İlkay Akkaya; YALNIZIM, 2003] .
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
“Sevgi” için olduğu kadar aynı şey, belki de daha fazlasıyla KİŞİLİK/KARAKTER için de geçerlidir. Tam da ayrılıklar esnasında belirir karakterlerin, kişiliklerin (iyi ya da kötü) yapısı. İki arkadaş, dost, evli çiftler vs ayrılık esnasında ilişkilerine bağlı olan sevgileri bitmiş tükenmiş olabilir karşılıklı ya da bir taraflı, ama peki ya İNSAN SEVGİSİ! DOĞRULUK SEVGİSİ! Bunlar bitmez ki, bitmemelidir! Bir taraf insanlığını bırakıp başka bir varlık türüne taşınıyor değildir. İkisi de insan kaldığına göre en azından insan olarak iyi, güzel, doğru yaklaşabilmelidirler birbirlerine karşılıklı olarak. Ama gel gör ki topluma baktığımızda birbirlerini siliyorlar. Bu sözcüğü de ayrılıklar esnasında kullanılış biçimi ile hiç sevmiyorum: BEN ONU SİLDİM! Ne tuhaf bir hareket, ne zalimce! Ayrıca aptalca çünkü insan olarak silinmez; insan kaldığımız müddetçe! Bitti ilişkimiz, de, bu yeterlidir bence, sevmiyorum onu artık, de, bir arkadaş olarak işim yok onunla artık, de vs. SİLDİM, ne demek? 🤔 Diye düşünüyorum!
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
Birlikte okunabilecek alıntılar/ım: #150759800 #150812162 .
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
“Canımdan can gitti Gel hasretin eritti Anladım ki çok muhabbet Ayrılık getirdi” Diyor BABA EVİ, şarkısında Sezen Aksu... Ayrılıkla birlikte hem kendi sevgisinin derinliğini görme durumunu hem de ayrılığın/ayrı düşmenin (bir) nedenini birlikte önümüze seriyor bu güzel şarkı.
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
Zaman zaman uzaklara kaçmak, yalnızlıklara çekilmek işe yarayabilir birlikte iken de sevgimizin boyutunu öğrenmek için. Çok muhabbet tez ayrılık getirir, derler. Zaten Halil Cibran başka alıntılarında da birlikteliklerde iç içe geçmemeye, bağımsızlıklarını vurgulayacak şekilde ayrı hareket etmeye davet ediyor tarafları. Bu tavsiyeyi uygulayabildiğimiz müddetçe birliktelik esnasında da sevgimizin derinliği hakkında az çok fikir, duygu, sezgi, kanıt sahibi olabiliriz. 🤔 Diye düşündüm.