Kitapla ilgili genel anlamda çok iyi eleştiriler gelmiş ama ben o kadar da beğenemedim. Bunda elbette ki yazarın Türkçeye çevrilmiş ilk kitabının ( İntihar Dükkânı) favori kitabım olması ve yazara karşı beklentimin zirve yapmış olmasının etkileri var. Kitaptan beklentim çook yüksekti ayrıca Melankolinin Anatomisi 1. Fasikül ya da Melankolinin Anatomisi 2. Fasikül 'de okuduğum bu "dans vebası" zaten bildiğim ve çok ilgimi çeken bir şeydi bu yüzden kurguya çevrilmiş halinden de beklentim yüksekti. İki yüksek beklenti çakışınca halihazırda var olanın bu beklentiyi karşılaması elbette çok zorlaşıyor.
Yine de kitabın kendi başına sorununun çok tekrara düşmesi olduğunu düşünüyorum. Sadece 100 sayfacık bir kitap olduğu halde tekrar ve tekrar benzer cümleler, benzee ifadeler ve benzer çıkarımlarda bulunuluyor. Bunun dışında ele aldığı konular güzel, ele alınış biçimi güzel, belki daha iyi ele alınabilirdi ama yine de iyi. Genel anlamda önerir miyim, evet.