Gönderi

Kuranı Azimuşşanda diğer ayetlerde görüldüğü gibi Allahu ZülCelal’in ipine sıkı sıkı sarılanlar Allahu ZülCelal’in boyasıyla boyanmış olanlar , Allahu ZülCelal’in eman emniyeti içinde yürüyüşüne devam edenler en başta mağfirete muhtaçtırlar. Bu muhtaciyet daim dil Estağfirullah diyerek zikir hali içinde olmalıdır. Rabbul alemini kaybetmenin korkusu içinde olması gerekir. AŞK MAKAMINI KORUMAK İSTEYEN İNSAN İÇİN RABBUL ALEMİN DİYORKİ. KORUMAYA EHİL OLAN, KORUYAN HZ. ALLAH TIR. AŞKI KORUMAK TA ESAS OLAN , SADAKAT MUHABBETTİR. İman verende alan da Allah tır. Bir insan istediği kadar yeryüzünde günah işlesin , Allahu ZülCelal’in sevgisini kaybetmenin korkusunu yaşadığı anda mağfirete Nail olur. Nefsi emmarenin özelliklerine takılmış olan insanların sualleri kendi yapmış oldukları nefsani çözümlemeler ve şeytani irdelemeler vasıtasıyla varılmış olan kanaatin tasdiki içindir. Eğer tasdik alamazlarsa inatçı bir tavırla CEDELLEŞMEYE doğru giderler. Müslümanlarda cedelleşme yoktur. İstişare vardır. Cedelleşmenin olduğu yerde nefis ve şeytan devreye girebilir. Nefsini tanımayan bir şahsın bu tuzağa düşme çok kolay olur. Akli sorular Takva Ehlinin soru tipi değildir. Ehli kamil sorunun nefisten geldiğini anladığı anda kişinin nefsindeki probleme dönük olacak çözümlemeye gider. Sorunun ikinci cinsi olan kalbi cinste üç çeşit vardır. 1. Arayışta olan kalbi sorulardır. 2. Tatmin olmak istenen sorulardır. 3. Ruhani hikmete dahil olan sorulardır. Kalbi sorularının ikinci çeşidi ise KEMALAT YOLU içerisindekilerin sualleridir. Bu suallerin dili DİLSİZDİR. Takva öncelikle akıldaki sorulardan vazgeçip kalpten Allahu ZülCelali isteyen ÖZ soruya dönmektir. O sorunun özü BEN KİMİM? YERİNE BEN NEYİM ? Olmalıdır.
Takva
Takva
Seyyid Muhammed Ruhi
Seyyid Muhammed Ruhi
··
118 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.