Gönderi

ezelî olanın olurluluğu varlığından önce değildir. ezelî ola­nın olurluluğu varlığından önce olmayınca, kendisi de ezelî olduğun­dan, olurluluğu ve varlığı beraberce ezelî olmuş olur. burası böyle olunca geriye, kalan gerçek olurlunun, olurluluğunun ezelî olmasıdır. demek ki, ibn sina’ya göre, gerçek olurlu yani oluşumlu (hadis), olurludur fakat olurluluğu ezelîdir*.
Sayfa 42 - ankara üniversitesi basımevi.Kitabı okudu
·
261 görüntüleme
beliz ♡ okurunun profil resmi
(*) ibn sina, necat, 226; işaret, 3 /507;tusî ile beraber 525; gazali, tehafut, 65; the' confliction over the wold’s preeternity in the tehafut of al-gazali and ibn rüşd, m. e. marmura 132 michigan university 1959.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.