Gönderi

farab’iye göre, daha önemli olan bu insan hüriyeti, tanrının adaleti ile de ilgilidir. bunu, farabi, kendisinin ilk defa felsefeye mal ettiği “başkasıyla, dolayısıyla zorunlu” prensibi ile çözmeye çahşır. olurlu varlıklar ken­dilerinden olurlu başkasıyla zorunludur. burada tanrının, onların var ile yok olma şıklarından hangisi ile ittisaf edeceğini bilmesi kendi­liklerinden varlık ve yokluk’a olan eşitliklerine mani olmadığını ileri sürer*.
Sayfa 51 - ankara üniversitesi basımevi.Kitabı okudu
·
187 görüntüleme
beliz ♡ okurunun profil resmi
(*) el-ibare 97-99, beyrut, bk. doç. dr. muhabat türker dil tarih-coğ. fakültesi dergisi s. 63, 20/1-2 1962.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.