Gönderi

Alimlerin büyük çoğunluğuna göre; evlenmenin şer'i hükmü içinde bulunan şartlar, duruma göre değişir. Şöyle ki: 1. Şehevi arzularının galebe çalması sebebiyle, evlenmediği takdirde zinaya düşeceğine kesinlikle inanan bir kimsenin evlenmesi "farzdır" 2. Evlenmediği takdirde zinaya düşeceğinden korkan, kendini harama bakmaktan ya da başka bir şekilde kendi tatmin etmekten kendini alıkoyamayan kimsenin evlenmesi "vaciptir" 3. Zinadan, farz veya sünnetleri terk etme gibi tehlikelerden emin olduğu halde aynı zamanda evlenme masraflarını temin edebilen ve cinsel kudrete sahip olan bir kimsenin evlenmesi ise "sünnet-i müekkededir" 4. Aşırı bir cinsel arzuya sahip olmadığı için zinaya düşme tehlikesi bulunmayan, nikâh sünnetini işlemek gibi bir niyeti de olmayan, fakat sadece cinsel arzusunun tatmin etmek isteyen bir kimsenin evlenmesi ise "mübahtır" 5. Evlendiği takdirde aile hukukuna riayet edemeyeceğini kesinlikle bilen bir kimsenin evlenmesi "haramdır" 6. Aile hukukuna riayet edemeyeceğinden korkan bir kimsenin evlenmesi ise "mekruhtur"
Sayfa 148 - Çelik yayıneviKitabı okudu
·
357 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.