9/10
·100 syf.··
Beğendi
·
2022 39. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Eylül 2022 20:39
"Belki de sürdürdüğüm yaşam, sürdürmem gereken yaşam değildir?" Bazı cümleler vardır, tüm hayatını sorgulatır... Taktığın at gözlüğünü fırlatır ve gerçekleri daha iyi gör diye numaralı gözlük uzatır. Bana göre bu cümle işte onlardan biri. Belki de sürdürmemiz gereken yaşamı sürdürmüyoruzdur kim bilir... İvan İlyiç'in Ölümü, spoiler kaygısı olmadan rahat rahat inceleme yazacağım bir kitap. Çünkü kitabın adı başlı başına spoiler zaten, hani ola ki ölümü farklı yorumladıysanız diye de kesin bilgiyi kitabın ilk sayfasında veriyor Lev Tolstoy Ee peki sonunu biliyoruz madem neden okuyalım bu kitabı diyor olabilirsiniz. Ama bazen varılacak yer değil, gidilen yoldur önemli olan. Bu kitapta da önemli olan sonuç değil o sonucun nasıl gerçekleştiği. İvan İlyiç'in Ölümü, ölümcül bir hastalığa yakalanan ve bunun bilincinde olan İvan'ın ölüme hazırlanışını, yaklaşan ölümün psikolojisini, hayat muhasebesini anlatıyor. "Hayat gitgide artan acılar demek; artan bir hızla en dibe, en korkunç acılara doğru uçmak demekti. "İşte ben de uçuyorum..." Karakterimiz İvan da giderek artan acılarla uçuyor ve son noktaya varıyor sonunda. Kitap bunların yanında ölen kişinin çevresindekilerin de tutumunu ve düşüncelerini aktarıyor. "Ölen ben değilim, o." Düşüncesi taşıyan insanların umursamazlıkları okuru da düşündürüyor. Acaba bu benim başıma geldiğinde çevremdekiler ne hissedecek diye düşündüm ben de okurken. Şükrü Erbaş'ın "Öldüğünüz gün unutulacaksınız." sözü doğrudur belki de... Tolstoy'un hayat ve ölüme dair felsefik düşünceleri ve sözleriyle zenginleştirdiği bu kitabı okumanızı tavsiye ederim. Kitapla kalın kitap dostları.
Edebiyat
İvan İlyiç'in ÖlümüLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202261,2bin okunma
··
2 +1'leme
·
18,8bin Gösterim
5 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Saliha
Gönderi Sahibi
“Vefatından sonra insanların seni ne kadar çabuk unutacaklarını bilseydin, kesinlikle hayatını Allah'tan başkasını razı etmek için yaşamazdın.” Alıntı Kaynağını bilmiyorum ama kitap bu sözü anımsattı bana.
Saliha
Gönderi Sahibi
"Yaşadığın ve yaşamakta olduğun her şey yalan. Senden hayatı da ölümü de gizleyen koca bir yalanı yaşadın sen." Sayfa:80
Emeğine sağlık canım. İncelemen güzel olmuş. Listem hayli kabarık ama okuyacaklarıma ekledim bile:)🌼🥰
Saliha
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ediyorum canım 🥰 Şimdiden keyifli okumalar diliyorum o halde🥰📚🌼
"Ölen ben değilim, o." bu kitaptaki unutulmaz cümlelerden 1i gerçekten Tolstoy un sevdiğim kitapları arasındadır, yeni kitabında iyi okumalar canım🤗📚☕✨🌿♥️
Saliha
Gönderi Sahibi
Evet canım karakterin yakın dediği insanların tutumunun özeti gibiydi bu düşünce. Benim de en sevdiğim kitapları arasında yerini aldı ☺️ Çok teşekkür ediyorum sana da iyi okumalar Ayşem🥰🌼❤️📚
Elinize sağlık çok güzel bir inceleme yazısı olmuş 💫
Saliha
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ederim 🙏