Gönderi

Kur'an-ı Kerim'in "kadim" ve "gayri mahlük" olduğu görüşü, aslında değişmez ve değiştirilemez bir sosyal yapı iddiasının teolojik temellerini de oluşturmaktaydı. Çün­kü Kur'an'ın ezeli (kadim) olması, aynı zamanda onun ebedi olması anlamına da gelir. Böylece burada Kur'an'ın açıklama­sı olan sünnet ve selef-i sfilihinin görüş ve uygulamlarının da "ebedi" olduğuna dair bir işaret vardır. Dolayısıyla, Kur'an-ı Kerim'in "yaratılmamış ve kadim olması" anlayışı aynı za­manda sünnet ve selef-i salihinin uygulamalarından meyda­ na gelen ilk İslam toplumunun sosyal yapı ve statükosunun dokunulmazlığını savunmak demektir.
·
9 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.