Gönderi

Allah’ı esmasından bilmiyor, tanımıyorsak o zaman biz Allah’ı kendi kendimize hayal etmiş oluruz. O; Allah değildir, o senin hayal ettiğin put’un olur. Mesele bu kadar önemli, bu kadar ciddidir. Kur’an bir yönüyle aslında esmanın tefsiridir. Allah Kur’an’da kendini tanıtıyor; zatıyla, sıfatıyla tecelli ettiği insanı tanıtıyor, Hz. insanı tanıtıyor. Eğer esmayı bilmezsek Kur’an’ı anlamış olmuyoruz, Kur’an’ı bilmiyorsak esmayı anlamış olmuyoruz. Allah deyince Allah’ı nasıl hatırlamamız gerekir? Resulullah (s.a.v.) Efendimiz buyurdu; “Allah’ın zatı üzerinde tefekkür etmeyin.”5 Neden? -Çünkü akıl oraya ulaşamaz. Yaratılmış bir mahlûk kendi yaratanını anlayamaz. Akıl, Allah’ı ihata edemez. Bir şeye bakarken eğer gözün onu kaplamasa, ihata etmese, yani gözlerinin sınırı dâhilinde olmasa onu göremezsin. Aynı şekilde anlayabilmen için de aklın onu ihata etmesi lazım. Akıl onu kaplamadıysa onu anlayamaz. Yaratılmış akıl, Allah’ı nasıl ihata eder? O zaman Allah’ı nerden anlıyoruz, nasıl anlamamız gerekir? Allah deyince Allah’ı nasıl hatırlamamız gerekir? -El Esmau’l Husna’sından hatırlamamız, tanımamız gerekir. Esmau’l Husna’yı bilmeden kendi kendimize bir şeyi hayal ederiz, hayal etmiş oluruz. Ne buyuruyordu; “En güzel isimler Allah’ındır. O isimlerle (o güzel isimlerle) Allah’ı davet edin, Allaha dua edin.”6 Allah’ı esmasından davet edebilmemiz için esmayı önce bilmemiz lazım, öğrenmemiz lazım. Sonra o esma üzerinde tefekkür edip ona iman etmemiz lazım. O esma bilgisinin bizde imana dönüşmesi lazım. İmana dönüştükten sonra amele, amele dönüştükten sonra da ahlaka dönüşmesi lazım. Yoksa kendi kendimizi kandırmış oluruz. Yarın Kıyamet Günü desek ki; “ya rabbi! Ben seni böyle biliyordum.” Allah demez mi; “ben sana kendimi tanıtmadım mı?”
Sayfa 100 - Allah lafzıKitabı okuyor
··
15 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.