Bahsi geçen yeni bir ibadet çıkarılması değil öyle olsa dediğiniz gibi bid'at olur. Kastedileni bir örnekle açıklayayım daha iyi olur. Örneğin Rasûlullah efendimizin bir gecede Kur'an'ı hatmettiğine dair bir rivayet yoktur ama bazı sahabiler bunu yapmıştır misal hz. Osman ama bu yaptığına bid'at diyemeyiz.
Muhayyîr ✓ şuan farkettim de cümleyi direk okuyunca yanlış anlaşılması çok doğal ama zaten kitabın ana temalarından biri bu ve bir çok kaynaktan açıklamaya çalışmış bunu ibadet ne zaman bid'at olur ne zaman olmaz diye. Kitabın adından da anlaşılacağı gibi çok fazla ibadet etmenin bid'at olmadığını anlatmakta yazar, yoksa yeni ve dinde olmayan ibadetlerin bid'at olduğu zaten herkesce bilinmekte.