Gönderi

Önce nefs arınacak/temizlenecek ki arkasından Rabb'in bilinmesi/tanınması gelsin. Anlaşılıyor ki; insan, Allâh'ın varlığının tam bilincinde olmadıkça ahlâkî olarak doğru ile yanlış arasında gerçek bir ayırım yapması mümkün değildir. Âyette bunun metodolojisi/yöntemi/yolu yordamı da önce istemek, sonra nefsin temizlenmesi ve arkasından da Rabb'in bilinmesi olarak gösterilmiştir. Kısaca kulluğun özü nefs tezkiye- si/terbiyesidir ve nefsi terbiye/tezkiye etmeden hakkiyla kulluk yapmak mümkün değildir. Yani "Nefsini bilen Rabb'ini bilir" sözü anlam olarak Kur'ân'ın ahlâkıyla örtüşen/kaynaşan/bütünleşen bir sözdür.
·
35 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.