"İtibari" bir kavram vasıtasiyle, " itibari olmayan" ı "söz" cihetinden "kuşatmak", yani "söz" olarak "tesis etmek", "esas olan"ı, "söz" cihetinden de olsa, "itibari"kılmak demektir; bunu kabul etmek mümkün değildir.
"Öz", bizzat "kendi"dir."Öz"ü, Anadoluya " maya" çalanlar bilir; çünkü, "maya", esasen "öz"dür.
"Attikeli'ler", bu hususu "bilmez"; "bilselerdi", "dönüşerek" "Anadolu'lu" olurlardı; çünkü "maya", "gönül'e çalınır" ve "dönüştürerek tutar".
Bu itibarla, bu diyarın "mütefekkirleri", "öz'ün bilinmesi"ni, "söz'ün söylenmesi"ne tahvil ederler; yani, "söylem tesis ederler" ancak "bilmezler". Bu cihetten, Eflatun ile Kant arasında hiçbir fark bulunmaz.
Sayfa 236 - Cedit Neşriyat