Gönderi

Vahiy geleneğinin son halkası olan Kur'an, kadının erkekle birlikte yeryüzünde sorumluluk alanını yeniden hatırlatmıştır. Son peygamber Hz. Muhammed (s.a.v) de eşleri, kızları, torunları ve ümmetin bütün kadınlarıyla kurduğu iletişimle aynı hususun ete kemiğe bürünmüş halini uygulamalarıyla göstermiştir. Ancak tarihi veriler, vahyin aydınlığından uzaklaşıldıkça kadının halife konumunun 'halife yardımcılığı' konumuna gerile/til/diğine tanıklık etmektedir. 'Adem'in kaburga kemiğinden yaratılmış olma' tanımlaması üzerinden bu sürecin başlangıcını ilk yaratılışa kadar götürme meyli geleneksel yaklaşımda son derece barizdir. Adem'in şahsında erkeği merkeze alan, esas unsur olarak gösteren, Havva'nın şahsında da kadını ikincilleştiren, tali unsur olarak değerlendiren bu algıya karşı çıkarak, ayetlerde ikisinin de aynı özden yaratıldığı yorumu son yüzyılda çok dillendirilir olmuştur. Hangi yorum tercih edilirse edilsin, ne bu konu ve ne de erkeğin aile reisliği sorumluluğu taşıması, kadını hayat sahnesinde ikinci plana çekmek için geçerli sebep olamaz zira bütüncül bir perspektifle ele alındığında pek çok ayet eşit sorumlulukların altını çizmektedir.
·
13 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.