Eskiden komşusu açken tok yatmaktan rahatsız olanlar, çareyi bulmuş, başka mahallelere taşınmışlardı. İstanbul'un içinde küçük İstanbullar vardı, açlarla toklar birbirinden uzaktı. Kentin bir tarafında gün biterken, diğer tarafında eğlence başlıyordu. Bir yaka işe gitmek için uyanırken, diğer yaka uykuya yeni yatıyordu. Herkes kendi İstanbul'unda, kendisine benzeyenlerle bir aradaydı.