Mutlaka okunması gerekilen bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitabı okuyun okutturun.
Kitap, Çizgili Pijamalı Çocuk ile aynı konuyu Alman bir aileye evlatlık verilen Liesel adlı küçük bir kız üzerinden anlatıyor. Kitabı 2 defa okudum çünkü ilk okuduğumda anlatımda bir kopukluk hissettim. İkinci defa okuduğumda anladım ki olayları anlatan ölüm meleğiymiş. İkinci okuyuşta kopukluk giderildi ve kitabın bitmesini asla istemedim. Kitabın filmi de var ama filmin yetersiz olduğunu, okumanın çok daha iyi hissettireceğini düşünüyorum.
Liesel Huberman, çalınan kitaplar, İkinci Dünya Savaşı Almanya'sı, toplama kampları, yağmalanan ve hor görülen bir şehirden bir şehire kadar yürütülen Yahudiler ve bodrumda saklanılan Yahudi bir dost...
Gerçekten incelenmesi, anlatılması zor, kelimelerin yetersiz kalacağı bir kitap.
Kesinlikle okunmasını tavsiye ediyorum.