Türk olup Yaşar Kemal’i kendi dilinden okumak ne büyük mutluluk… İnce Memed 1 ’i okuduktan sonra en sevdiğim yazarlar arasına giren Yaşar Kemal, bu romanı ile devleşti resmen benim için.
Kitapta 9 yaşındaki bir çocuğa ailenin ve toplumun yapmış olduğu baskının ağır sonuçlarını okuyoruz.
Bir kez daha bu coğrafyanın ne kadar zor olduğunu, insanların insanları ne kadar kolay damgalayabildiğini ve hayatlarını mahvettiklerini öğrenmiş oldum okurken.
Kitap hakkında söyleyeceğim her söz övgüye girecek. Bu yüzden lafı uzatmanın anlamı yok. Okuyun, okutturun ve her yerde anlatın bu kitabı. Yılanı ÖldürselerYaşar Kemal