Gönderi

Allah’a kavuşma emri “lika” yerine; hayrihi ve şerrihi minallahu teala: “Hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna iman etmek” demek yanlıştır. Zaten böyle bir kelime doğru bir kelime değil, böyle iman etmek de doğru bir iman değildir. Her ne kadar bunu imanın şartı olarak koyanlar o andaki duruma bakıp; “böyle yaparsak doğru yaparız” demiş olsalar bile hiç kimse Allah’ın dininden bir emri çıkarıp yerine başka bir emri koyma hakkına sahip değildir. Resulullah (s.a.v.) Efendimiz’e gelen din, Resulullah (s.a.v.) Efendimiz’in anlattığı dindir. Eğer bunun dışında bir şey söylersen bu din İslam dini olmaz, bu senin dinin olur. Bir kere şunu kesinlikle bilmek lazım; hayrı ve şerri yaratan Allah’tır; ama hayır ve şer Allah’tan değildir. Kul şerri tercih ederse Allah şerri yaratır, hayrı tercih ederse hayrı yaratır. Bu yüzden Allah ayet-i kerimede; “de ki: Bütün hayırlar (bütün iyilikler, güzellikler) Allah’tan. Bütün şerler, kötülükler de kendi nefsinizdendir”5 buyurur. İnsanın kendi nefsinin şerrini Allah’a mal etmesi yanlıştır, doğru değildir. Eğer hayır da şer de Allah’tan ise o zaman bu; biz suçsuzuz, Allah’ ne yazmışsa onu yapıyoruz, Allah bizi kendi yazdığına zorluyor anlamına gelir. Bu nedenle “hayır ve şer Allah’tandır” demek imanın şartı değildir. İmanın şartlarında hayrihi ve şerrihi minallahu teala’nın yerine Ve bi likaihi: “Allah’a kavuşmak, ona yolculuk yapıp vasıl olmak” vardır. Fatiha Suresinin Tefsiri, s. 26
Kur'an'ın Özü, Kapısı, Fatiha Suresi'nin Tefsiri
Kur'an'ın Özü, Kapısı, Fatiha Suresi'nin Tefsiri
··
120 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.