Tembellik Hakkı mı? İnsanlık hakkı mı? Bence İnsan olma hakkıdır. İnsan tembel bir varlık değildir. Ama makina hiç değildir yazar geçmişte insanların ne kadar çok çalıştıklarını ve insana dayalı çalışma sisteminin kötü taraflarından bahsetmiş. İnsanlar verimli çalışıp kalan zamanlarında istediklerini yapmalıdır ve ruhu dinlendirmelidir. Paul Lafargue