Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Birgivi Mehmed Efendi, halk tarafından büyük beğeni ile okunan Vasiyetname adlı eserinde mezhep başlığı altında önce; "Erkek kadın her mü'mine lazımdır ki, itikatta ve amelde mezhebini bile" diyerek bir Müslümanın mezhebini bilmesi gerektiğini ifade etmiştir. Birgivi daha sonra: "Ebû Hanife mezhebi haktır, gayri (Şafii, Mâliki, Hanbeli) batıldır demeye, belki diye: Ebû Hanife mezhebi haktır, hata ihtimali vardır, gayri mezhepler, hatadır hak olma ihtimali vardır" diyerek, Hanefiliğin dışındaki diğer üç mezhebin batıla nispet edilmesini doğru bulmamıştır. Hanefi mezhebinin ilk teşekkül eden mezhep olması itibariyle daha faziletli olduğunu ifade eden Birgivi, dört mezhebin ameli bazı hususlarda ihtilaf etmesinde dinen bir sakıncanın bulunmadığını ve bunun ümmet için rahmet olduğuna işaret etmiştir. Anadolu'da yaygın olan mezhebin Hanefilik olduğuna dikkat çeken Birgivi, dört mezhebin de itikatta Ehl-i sünnet ve cemâat olması sebebiyle her birine tabi olmanın câiz olduğunu ifade etmiş ancak, kendisinin Hanefi mezhebinin sevabının daha çok olduğuna inandığını belirtmiştir
Sayfa 341 - ensarKitabı okudu
·
378 görüntüleme
Talha okurunun profil resmi
Bir Müslümanın dört mezhepten birini taklid etmek zorunda ol duğuna işaret eden Ebussuûd Efendi, "Zeyd'e, dört mezhepten İmam-ı Azam'ın mezhebini niçin tercih ettin" denilse ne vechile cevap vermek gerektir" şeklindeki suale, "Onun mezhebi cümle mezhepten daha sahihtir, onun için tercih ettim" demek gerektir" diye cevap vermiştir. Dört mezhep ile alakalı olarak bir Müslümanın "ictihadi meselelerde kendi mezhebinin görüşünün hak, ancak hata ihtimalinden hali olmadığına, muhalif mezheplerin görüşünün ise hata, ancak doğru olma ihtimalinin bulunduğuna inanmasının" doğru bir yaklaşım olarak kabul edilmiştir S,144.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.