Mutlu olmasak da fakir olmak utanılacak bir şey değildir. Emeğiyle geçinmeye çalışmak, başkasının hakkını yemeden yaşamak, en onurlu yaşam biçimidir. Tembel olmak utanmayı gerektirebilir. O ayrı bir konu. Zenginler de tembel olabilir. "Oblomov" gibi.
Artı değer ile, zenginleşenler utansın.
Zenginler utanmadığı için arsız azgın azınlık diyoruz onlara. Sistem fazladan eve, arabaya, mala, mülke ve kolay para kazanmaya izin verdiği sürece yoksullar -emekleri ile -zenginler için çalışacaktır. Evet bu utanılacak bir şey değil ama gurur duyulacak bir şey de değil. Zenginler bize sadece kelimeleri bıraktılar zaten: Emek, onur, namus, haysiyet gibi.