10. yüzyılda itil bulgarları..
Bulgarların hepsi kalansüve (kalpak) giyerler. Hükümdar ata binerse hizmetçisi veya başka bir kimse yanında olmaz. Tek başına hayvanına biner. Hükümdar çarşıdan geçerse herkes ayağa kalkar, kalpağını başından çıkarır, koltuğunun altına alır. Hükümdar geçtikten sonra kalpağını tekrar başına koyar. Yine hükümdarın yanına giren herkes, küçük olsun büyük olsun kalpağını çıkarıp koltuğunun altına alır. Hatta, hükümdarın çocukları, kardeşleri onu görünce aynı şeyi yaparlar. Hükümdarın huzurundaki kişi hükümdara başıyla selam verdikten sonra oturur. Tekrar ayağa kalkar, oturmasını emredinceye kadar ayakta bekler. Huzurunda oturan diz çökerek oturur. Yanından ayrılıncaya kadar kalpağını koltuğunun altından çıkarmaz, göstermez. Yanından çıkınca kalpağını giyer.
Tarih
·
41 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.