Çok güzel ama çok ağır bir kitaptı. Bu ağırlık üslup ve ya niteliksel bir ağlırlık değildi ama yanlış anlaşılmasın. Tamamen anlamsal bir ağırlık. Ağırlığı altında ezildim sanki, kendimi çok sorguladım. Kitap kısaca bize savaşın nasıl bir yıkım, nasıl bir çürümeye yol açtığını anlatıyor. Ama bunu öyle bir şekilde anlatıyor ki içimize içimize işliyor her cümle. Kitaba denecek söz yok gerçekten bir başyapıt. Herkesin kitaplığında bulunması gerektiğini düşündüğüm bir eser. Ben şahsen kitabın en başında Behçet Necatigil in bu eseri neden, nasıl ve ne şartlarda çevirdiğini bir hikaye gibi anlatan Ayşe Sarısayın a da çok teşekkür ederim. Muhteşem bir yazıydı ve kitabı benim için daha anlamlı kıldı.