Bana göre iki tür kitap vardır bir kez okuyup tekrar elimize almayacağımız kitaplar ve okudukça insana yeni ufuklar açan bazı değerleri tekrar tekrar hatırlatan ve zaman zaman elimize alıp okumak istediği uyandıran her okunuşta gönlümüzü, ruhumuzu abad eden kitaplar...
Tarık Buğra Osmanlı'nın kuruluşunu Osmancık'ın şahsında anlatırken hem o dönemin ruhunu daha iyi idrak etmemizi sağlıyor hem de kendimizi, toplumumuzu, ülkemizi ve dünyayı adalet terazisiyle tartıp o ruhu yeniden anlayıp anlamlandırıp tazelemede yol gösterici oluyor.
Her yaştan okurun farklı yaş dönemlerinde tekrar tekrar okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyor okumayan herkese tavsiye ediyorum. Osmanlı'nın kuruluşunun yanında kendi yaşamınıza dair de pek çok çıkarımda bulunabileceğiniz etkileyici bir kitap.Unutmamamız gereken ; geçmişini bilmeyen geleceğini inşaa edemez. Geçmişi bilmek ise ecdadın tarihi kronolojsini bilmekten ziyade o ruhu idrak etmek ve geleceğimizi o doğrultuda inşa etmeye çalışmaktır.