Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Raşomon anlatım tekniğine yakın bulduğum, anlatıcının perspektifyle şekillenen hikaye geleneğinin nadide örneklerinin temsil eden bu iki versiyon da az çok ezberimdedir. Az çok diyorum, çünkü eser sanat tarihi açısından en büyük önemi Gaudi’nin bitmeyen kilisesi Sagrada Familia misali her yıl ucuna yeni taşlar örülmesi, bu nedenle her dile gelişinde biraz daha değişmesidir. Anlatıcıların mübalağa, mütalaa, bilinç akışı ve çamur atma gibi kadim anlatım teknikleriyle zenginleştirerek, gerçek bir sanat eserine yaraşır şekilde ustaca yeniden yorumladığı hikaye, zamanın, ihtiyarların ve destek vermesi gereken aktüel bağlıların da etkisiyle, işte bu bizim hikayemizdir neticede. Olsa olsa, gençlik sarhoşluğuyla birbirine aşık olduğunu sanıp evlenen, sonra da azıcık bile benzeşmediklerini fark eden, fakat bu tahsil sürecine iki çocuk sıkıştırmayı becerdikleri için evliliklerini bitirmemenin bahanesi olarak her fırsatta onları ileri süren iki basiretsizin, emsallerine sık rastlanabilecek sıradan hikayesidir.
Sayfa 12 - Hep Kitap
·
24 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.