Boşama hakkının sadece erkeğe verilmesine sebep, yaradılış itibarıyla erkeklerin daha soğukkanlı olmalarıdır ve kadınlar gibi çabuk karar vermemeleridir. Olaylar karşısında tahammül sahibi ve sabırlıdırlar. Boşanma hakkını bu sebeple her sıkıştıkları anda kullanmaya kalkmazlar. Ancak çaresiz kalınca talaka başvururlar.
Kadın doğuştan tezcanlı ve çabuk hüküm verecek mizaçtadır. Âdet ve lohusa hallerinde bu hali ve asabileşmesi daha da artar. Zaten kadınların ekseriyetle sinirli ve hırçın oldukları malûmdur. Bu sebepledir ki boşama hakkı kadında daha çok suiistimal edilmeye müsaittir. Hal böyle olunca ufak bir anlaşmazlık sonunda yuvanın yıkılması mümkün olur.