Puan vermedi·112 syf.··
2017 30. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 14 Ekim 2017 00:00
Üzerinde Tolstoy yazdığı halde, o kitabın çok ince olduğunu gördüğünüzde kafanızdan geçenler şunlar oluyor: “Bu “Tolstoy” bizdeki “Yılmaz” soy ismi gibi bir şey herhalde, çünkü bu adam kesin bizimki değil. Bir yaprağın ağaçtan yere düşmesini en az iki sayfada anlatmazsa, yazdığı kitap tuğlamsı olmazsa, mezarında ters döner diye korktuğundan, novellaymış, hikayeymiş yazamaz. Kesin ip var.” Her ne kadar, önsözde bunun “bizimki” tarafından yazılmış 6 hikayeden oluşan bir kitap olduğuna, çevirmen Koray Bey ben şahidim dese de, ben ona da inanmıyorum! Şimdi sen bana önyargılı deyip, beni örseliyorsun ya, helal olsun ! Abi/Abla dedik bağrımıza bastık, kıyak arkadaşmışsın helal olsun! Ama ben senin gibi değilim! Şu ana kadar, İlluminati’den korkup, bu kitap hakkında kimsenin söylemediği şeyleri sana anlatacağım. Ama önce biraz yaklaş… İlk hikayenin de ismi olan “ İnsan ne ile yaşar” gibi büyük bir soruyu kitabına isim olarak vereceksin; Hristiyanlıktaki 7 ( Morgan Freeman’a selam olsun ) büyük günah içinden işine yarayanlardan bir seçki yapıp, bütün hikayelerde ortak nokta olarak, her şerde bir hayır olduğunu, dünya malının dünyada kaldığını, affetmenin erdemini, BEN demeyi bırakıp BİZ demedikçe HİÇ olmaya mahkum olduğumuzu anlatacaksın. Buraya kadar her şeye eyvallah. Anlattıklarına – sümme haşa huzurdan- karşı değilim tabi ki, benim derdim anlatış şeklin ile… Bir zamanlar bazı dini kanallarda yayınlanan , 5. Boyut, Sırlar Dünyası gibi isimlere sahip körün gözüne gözüne, altını çize çize: “ Başına kötü bir şey gelmemesi için sen de kötülük yapma” gibi çıkara dayalı, iki yüzlü mesajlar veren dizilerin senaryolarını okudum sanki. Hele de haksızlıklar karşısında, ilahi adalet bir gün yerini bulur, o gün gelene kadar pasifistlikte nirvanaya ulaşmalısın tarzı öğütleri okurken “huşu” yerine ; Halil Sezai’nin İsyan şarkısını tüm damarlarımda hissettim. Ben buraya şerhimi koyayım da, siz ne derseniz deyin, bu adam kesinyanigalibaherhalde “ bizimki” değil. Kitabı beğenmesem de verdiği mesajın kutsallığına olan inancım tam olduğundan, aşağıya bir emanet bıraktım. Çıkarken alırsınız… youtube.com/watch?v=scE1KJM...
Edebiyat
İnsan Neyle Yaşar?Lev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024234,4bin okunma
·
11 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Tolstoyun bu tarz kitapları sadece bu değil..Müslüman olduğu iddiası bile var..diğer yorumlara bişey demiyorum nitekim ' İ ' deyince isyan anlayan ne desek boş tipler için sadece Allah yardımcıları olsun diyorum. dizi senaryosu konusunda başına bir şey gelmemesi için kötülük yapma mantığına indirgediğiniz bu diziler için söylediğiniz her şey bence diğer diziler için de geçerli.. her dizide iyiler kazanıyor kötüler ölünce ohh çekiyor millet :) öyle ya da böyle.. beşinci boyut dizisinin senaristlerinden birinin onur ünlü olduğunu da antiparantez söyleyim.. bence yeniden izleyin hızır hazır konularını.. ihtiyacınız olabilir :)
Meşrebi Kalender
Gönderi Sahibi
"Güzel arkadaşım" , "bilen bilir", Kasımpaşa rüzgarları estirdiniz bir anda... Kibir yapmadım gerçekten anlamadığım bir şeyi açıklayın istedim ama öyle bir niyetiniz yok anlaşılan. Kibir konusunda yazdıklarınıza bir daha bakın, ben direkt sizin şahsınıza ne demişim, siz bana demişsiniz, hangimiz daha kibirli belki biraz ip ucu verir. Sürekli etiketliyorsunuz. Hiçbir şeye cevap vermiyorsunuz Uslup çok önemli.Uslubunuz daha nazik olabilseydi bu kadar gereksiz uzamazdı. Derdim ben haklıyım siz haklısınızdan çok göremediğimi iddia ettiğiniz şeyleri sizinle tartışabilmekti. Olmadı. Canlar sağolsun...